>

Jakość komunikacji interpersonalnej w placówkach opiekuńczo- medycznych

Początkiem grudnia miałem przyjemność wziąć udział w I Konferencji Szkoleniowo-Praktycznej organizowanej przez: Zakład Pielęgnacyjno- Opiekuńczy w Tarnobrzegu, Społeczną Akademię Nauk w Tarnobrzegu oraz Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych w Rzeszowie.
Tematem konferencji była: "Jakość komunikacji interpersonalnej w placówkach opiekuńczo- medycznych".
 Sposoby i metody pokonywania problemów przy komunikowaniu się z pacjentami i rodziną- to temat mojego wykładu, podczas którego podzieliłem się moimi doświadczeniami w pracy przy łóżku pacjenta i wiedzą na temat tzw. ,,toksycznych relacji" między pacjentem i pracownikami służby zdrowia, pacjentem a rodziną i rodziną a personelem medycznym. Jest to bardzo złożony proces zmian, który zachodzi w psychice człowieka gdy dowiaduje się o jakiejkolwiek jednostce chorobowej. Wówczas reakcja jego na otaczających go ludzi może być różna, czasem zachowanie odbiega o 180' od tzw normalnego postępowania. W momencie jednak, gdy personel jest przeszkolony i zna przyczynę oraz metody postępowania w takich sytuacjach, relacje z nim są zdrowsze dla obu stron. Świadomy personel tego, iż strach i lęk paraliżuje człowieka i zaburza funkcję myślenia, jest w stanie wesprzeć pacjenta w jego procesie zdrowienia. Toksyczność w relacjach zawsze wywołana jest lękiem i strachem.

Moje motto: Służę pomocą tym, którzy są gotowi obudzić w sobie Mistrza w podejmowaniu życiowych decyzji i wykorzystać drzemiący, w każdym potencjał.

.
© 2017 Konrad Mężyński